Lenin

Hittade denna bild i GP idag. Bilden är tydligen tagen i Jakutsk, Sibirien. Måste säga att Lenin ser lite lätt frusen ut =)


ljus-trappa.....

Tyckte denna bilden var härlig med alla tända lampor. Den är tagen på Manesh Square invid Röda Torget.



Röd himmel



Jultomte

Hade tänkt lägga upp denna bilden på julafton, men då hittade jag ju givetvis inte den, utan det får bli några dagar försent. Statyn ska föreställa Yuri Dolgoryki, som var Moskvas grundare och står på Tverskaya Ploshad. Dom satte på honom tomte-kläder en jul, vilket jag tyckte var lite småroligt. Fast jag vet inte om det är något dom har gjort om sedan dess. Såg bara detta vid en av två jular som jag var i Moskva.




Guide till svenskt julbord

Här är en liten guide till hur man hanterar ett svenskt julbord, lite sent om sido. Men jag fick denna guide när jag åt svenskt julbort på Scandinavia i Moskva på julafton 2005.


Imperia

En isskulptur med reklam från Imperia.


-17

Inte det kallaste vi har haft i Moskva, men det var lite smått kyligt....




Turkos gran



Gran på Pushkinskaya




Ett snöigt Röda Torget


En takkrona

Den här takkronan hittade jag utomhus i ett valv till någon gård där. Tyckte den var hemskt fin och roligt att dom gjort något extra med en ltakkrona som hänger utomhus i ur och skur.


Renar


Lite kallt kanske?

Den här "bruden" hittade jag på en bänk på Tverskaya. Hon satt där vinter som vår och gjorde reklam för telefon-affären precis intill. Och alltid var det någon som knyckte hennes brudbukett...och sitta så där hela vintern....*brrrr*

 

En liten julgran på en kärra




Gran på Röda Torget




RSS 2.0