Vlad the Impaler

Träffade även Vlad the Impaler på Madame Tussaud's....




Putin

Träffade Putin på Madame Tussauds i London =)


Entren till Röda Torget




Boris Jeltsin - Novodevitjekyrogården

Här är Boris Jeltsin's "temporära grav" som han fick innan han fick sin riktiga begravningsplats på Novodevitjekyrogården i Moskva.



Novodevitjekyrkogården (Новодевичье кла́дбище) är den mest kända begravningsplatsen i Moskva i Ryssland. Den är stadens tredje mest besökta turistattraktion på grund av alla kända personer som ligger begravda där. Novodevitjekyrkogården invigdes 1898. Under Sovjettiden begravdes några av de mest kända statsmännen istället vid Kremlmuren.

"Fönster" i tunnelbanan




Rulltrappa

Här är ett kort taget i en rulltrappa i Moskva's tunnelbana. Dom kan vara rätt branta =)


Hard Rock Cafe

Här står jag utanför Hard Rock Cafe på Stary Arbat i Moskva, innan det öppnades 2003. Öppnades nog ca 2 månader efter att jag var där. Tur som jag hade, fick jag ju även besökt det, några år efteråt=)

http://www.hardrock.com/locations/cafes3/cafe.aspx?LocationID=372&MIBEnumID=3

k

Vägg-soldater

Här har jag hittat en gammal bild från 2003. Det är taget på något museum i Suzdal. Tyckte det var lite småhäfigt med soldaterna som är på väg ut ur väggen =)


RSS 2.0